

Minden akvizíció előtt felmerül a kérdés, hogy mennyit is ér az adott cég, illetve, hogy mi határozza meg egy cég értékét.
A legtöbb esetben cégtulajdonosnak van egy megközelítő elképzelése, hogy kb. mennyit érhet a saját vállalata. Ezt a számot azonban az érzelmi oldalról (pl. hány évtizednyi munkám van benne, stb.), vagy a költség- ill. befektetés oldalról történő megközelítés (pl. mennyit költöttünk 20 év alatt az üzemre, az ingatlanra, stb.) eltávolíthatja a valós piaci értéktől. Azonban reális képet akkor kapuk, ha el tudunk szakadni ettől a kettő szubjektív értékítélettől.
Egy eladásra kínált cég pontosan annyit ér, amennyit a legtöbbet kínáló vevő hajlandó fizetni érte. A vevők a cégben levő olyan értékekért hajlandóak kizárólag fizetni, amely a tranzakciót követően - immár a vevőnek - pénzben kifejezhető értéket fog termelni.
Tapasztalatunk szerint fontos, hogy a vevő számára teljesen átlátható céget kínáljunk eladásra. Alaphelyzetben az eladó fél mindent tud a cégről és ez természetes számára, míg a vevő csak az elérhető adatok alapján tud döntést hozni. Sok esetben az információ elégtelen minősége és mennyisége riasztja el a vevőt, vagy olyan árat kínál, melyben a bizonytalansági tényezők fedezve vannak.

Tanácsadásunk fókuszában a cég eladási árának maximalizálása áll. Az értékesítés összetett folyamat, melyben hangsúlyt helyezünk az értéket befolyásoló összes tényező feltárására. Az elemzést követően javaslatot teszünk az értéket leginkább befolyásoló gyengeségek fejlesztésére. A módszernek köszönhetően megnöveljük a cégértéket és egyben minimalizáljuk a vevő számára az alku lehetőségét. A befektetett energia, pénz és idő többszörösen megtérül a folyamat végére. Nemzetközi benchmarkok szerint tanácsadóval dupla az esély egy sikeres tranzakcióra.
CÉGELADÁS FÁZISAI

Célok tisztázása
Cégérték meghatározás
Erősségek feltárása
Gyengeségek javítása
Értékesítési stratégia
Információs anyagok
Vevőkeresés
Kontaktálás a vevőkel
Érdeklődés
Ajánlatok
Konstrukció
Átvilágítás
Szerződés
Zárás
